2009, 2010, 2011, 2012 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný
Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

sobota 16. ledna 2010

Výprava do neznáma / Legenda o Kožešince

"To není sen," zašeptala Kožešinka.
"Ovšemže je. Celý život je sen," proneslo ztěžka stromové stvoření. "Víš, kdo jsem? Možná se o mně vyprávějí příběhy, které do tohohle snu prosákly z jiných, o mně a mých sestrách. Jsme dryády, strážkyně stromů."
...
"Mohla bys lidi přimět, aby to pochopili."
"Pochopili?"
Kožešinka si všimla, že se v očích dryády pohybují zlatá smítka připomínající rybky v hlubokém jezeře. "Víš," začala váhavě, "cestou k tobě jsem zjistila, že všichni lidé nejsou špatní. Myslela jsem původně, že ano, a tak si prostě nemůžou pomoct, protože je to jejich přirozenost. Připadalo mi, že špatnost k nim patří jako k ptákům křídla. Ale cestou jsem větřila taky lidi, kteří vůbec nebyli špatní. Možná si někteří cestu špatnosti zvolili sami, protože se domnívali, že je to jen na nich. Jestli máš takovou sílu, jak tvrdila Moudrá sova -"
...
"Podívej, jestli je tenhle svět pouhý sen, tak ty jsi jeho součást. Sny přece neselhávají samy od sebe. Selhávají proto, že v ně přestanou věřit ti, kdo sní," spustila Kožešinka a polkla. "A někdy musíš věřit dál a dál, i když to nejdřív vypadá beznadějně. Proto jsem tě přišla povzbudit, když mi sova řekla, že to někdo musí udělat. Myslela jsem si, že je to úkol pro opravdového hrdinu, ale řekla bych, že na světě žádní opravdoví hrdinové nejsou, jen v Kaštánkových příbězích. Jsou pouze úkoly, které je třeba vykonat, a ti, kdo se o to pokusí."
A tak se pokouším...
Carmody, Isobelle : Výprava do neznáma (Legenda o Kožešince 1), Euromedia Group k.s. - Knižní klub, Praha, 2008
Kniha má údajně pokračování: LIŠÁK ŽAL, Druhá kniha Legendy o Kožešince

Žádné komentáře:

Okomentovat